مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
قانون جذب عشق چیست؟
قانون جذب عشق چیست؟

ممکن است سوالاتی از موضوع شیرین عشق در ذهن داشته باشید اما پاسخ به آنها برای شما مقدور نباشد. مانند اینکه آیا امکان دارد فردی را با قانون خاصی به خودم علاقمند کنم؟ راه های جذب فرد ایده آل چیست؟ چطور می توانم تشخیص دهم عشقی که در وجود من است واقعی است یا هوسی بیش نیست؟ تعریف درست عشق چیست؟ آیا می توانم با قانون جاذبه ای فرد خاصی را مجذوب خود کنم؟

اگر برای مجذوب کردن فرد ایده آل خیلی تلاش کردید اما به نتیجه مطلوب نرسیدید و درد عمیقی قلب شما را فرا گرفته است. باید بدانید که بدست آوردن شغل و پول برای شما آسان تر از حل مسائل احساسی است و حتی ممکن است بسیار تلاش کنید اما به بن بست برسید.

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
افسردگی پس از زایمان
افسردگی پس از زایمان

چندی از زایمان می گذرد و ذهن شما پر است از تفکرات ناراحت کننده، نگرانی شدید از اینکه نوزاد خود را از دست بدهید یا نوزادتان به خودش آسیب برساند. استرس شدید دارید از اینکه کسی می خواهد نوزادتان را از شما جدا کند، نگرانی و اضطراب زیاد از اینکه اتفاقی برای نوزادتان بیفتد و مریض شود شما را به اوج ناراحتی و عصبانیت رسانده است و … برای رهایی از این تفکرات می توانید به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت این افکار می تواند شما را دچار افسردگی پس از زایمان کند. افسردگی پس از زایمان یا غم پس از زایمان یک نوع اختلال خلقی است پس از مدتی در مادرانی که نوزاد تازه به دنیا آوردند اتفاق می افتد که ممکن است علائم خفیفی داشته باشد مانند بی خوابی که قابل درمان است یا علائم شدید، که باید برای درمان آنها هر چه سرع تر اقدام کنید.

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
اختلال دو قطبی چیست ؟
اختلال دو قطبی چیست ؟

در طول زندگی خلق و خوی هر شخصی باتوجه به شرایط و موقعیت های مختلف تغییر می کند. شاید در بین اطرافیان خود کسی را دیده باشید که گاهی وقت ها بسیار خوشحال، پر انرژی و شاد است و برعکس گاهی اوقات بی حوصله، بی عصاب و کم تحمل می شود. یا شاید شنیده باشید که کسی دچار اختلال دو قطبی شده است و برایتان سوال پیش بیاید که اختلال دو قطبی چیست؟ چه عواملی در به جود آمدن این اختلال تاثیر دارد؟ راه های شناخت ودرمان اختلال دو قطبی چیست؟ ما در اینجا به طور مختصر سعی می کنیم اطلاعاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
زبان بدن
زبان بدن

آیا می دانید ارتباط بین افراد به چند صورت ممکن است؟ در اکثر موارد وقتی از ارتباط صحبت می شود گمان می کنید منظور حرف زدن با افراد به صورت حضوری است. اما برقراری ارتباط زمانی شکل می گیرد که بتوانید پیام خود را کلامی و یا غیرکلامی، به هر صورت ممکن مثلا حضوری و شفاهی، تلفنی و کتبی به شخص مورد نظر انتقال دهید و از طرف ایشان نیز پاسخی دریافت کنید.

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
دلایل بروز لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان و درمان آن
دلایل بروز لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان و درمان آن

شاید در اطراف خود در بین آشنایان و یا خانواده خود کسی را داشته باشید که بعد از یک حادثه ترسناک دچار لکنت زبان ناگهانی شده است، نمی توان گفت که لکنت زبان فقط در کودکان در سنین پایین وجود دارد بلکه ممکن است حتی در بزرگسالان هم اتفاق بیفتد. ممکن است اختلال لکنت زبان هفته ها، ماه ها و یا سال ها در فرد بماند. بسیاری از خانواده ها از لکنت زبان ناگهانی که در فرزندشان رخ می دهند نگران می شوند اما بسیاری از این لکنت زبان ها بدون مراجعه به متخصص و روانشناس به مرور زمان بهبود پیدا می کند و جای نگرانی ندارد. گاها ممکن است لکنت زبان برای همیشه در فرد بماند و در روند مدرسه رفتن و یا حتی محیط کار فرد مشکل ایجاد کند.در ادامه ی مطلب ما سعی میکنیم درباره ی این که لکنت زبان چیست و چه عواملی باعث تشدید آن می شود و حتی راهکارهای درمان لکنت زبان بیشتر توضیح دهیم تا اگر در اطرافیان و خانواده خود کسی را دارید که دچار اختلال لکنت زبان است راهکارهای درمان آن را بدانید و بکار ببرید و چنان چه بعد از خواندن مطالب زیل سوالی برایتان پیش آمد می توانید با مشاوران تلفنی مرکز مشاوره رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار بدهند. 

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
آسیب و پیامدهای استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و اینترنت
آسیب و پیامدهای استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و اینترنت

از قدیم تاکنون زندگی انسان پیشرفت بسیاری داشته است، اینترنت یکی از دستاوردهای مهم بشر می باشد که امروزه نقش بسیاری در زندگی همه ی مردم دارد. با توجه به این که از اینترنت در کارهای فرهنگی، اقتصادی و علمی استفاده می شود ولی اینترنت آسیب های بسیاری هم دارد که شاید اغلب کسانی که بطور دائم از آن استفاده می کنند متوجه آسیب ها و مضرات آن نباشند. اینترنت دارای کارکردهای مثبت و منفی می باشد و نمی توان بطور کامل آن را نفی کرد، بلکه می توان بطور کنترل شده و صحیح ازآن استفاده کرد. امروزه علاوه بر بزرگسالان کودکان و نوجوانان نیز در سنین پایین تر بطور دائم به استفاده از اینترنت می پردازند. در ادامه ی مطلب ما سعی می کنیم به آسیب ها و معایب استفاده ی نادرست اینترنت بپردازیم و سعی کنیم  در جهت استفاده کنترل شده و مناسب اینترنت به شما راهکارهای مناسبی ارائه دهیم از این رو به شما پیشنهاد می کنیم ادامه ی مطلب را هم مطالعه بفرمایید و چنان چه سوالاتی در این زمینه داشتید با مرکز مشاوره تلفنی رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما باشند و راهنمایی های لازم را انجام دهند .

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
پرخاشگری
پرخاشگری

تعریف اصطلاح پرخاشگری 

پرخاشگری به معنی رفتار تهاجمی است که به منظور آسیب رساندن به اشخاص یا اشیائ دیگر می باشد. پرخاشگری غالبا با دعوا و ضرب و شتم همراه است. افراد پرخاشگر فقط به فکر خودشان هستند و به حقوق دیگران احترام نمی گذارند همواره فکر می کنند که با خشونت می توانند به خواسته ی خود برسند.

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
ترس کودکان
ترس کودکان

بسیاری از والدین درباره ی ترس فرزندانشان دائما نگران هستند و برای حل این مشکل به پزشک مراجه می کنند. ترس کودکان کاملا طبیعی است برخی از کودکان از ملاقات کردن با شخصی جدید ترس دارند و یا از حشرات، حیوانات و حتی تاریکی می ترسند.نگرانی و ترس احساسی کاملا نرمال است که باعث می شود فرد از موقعیت های خطرناک دور شود. برخی از والدین نمی دانند که در مقابل ترس فرزندشان چه رفتاری انجام دهند به همین دلیل کودکشان را تنبیه می کنند یا فکر می کنند با قرار دادنش در محیط و شرایطی که کودک از آن ترس دارد سعی میکننداین ترس را برطرف سازند. معمولا کودکان ترس خود با جیغ، گریه و فرار کردن از آن شئ و محیط نشان می دهند. در ادامه ی مطلب ما در رابطه با انواع ترس کودکان، علت های به وجود آمدن ترس و راهکارهای درمان آن صحبت می کنیم.  

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

بیماری اوتیسم چیست؟ علائم بیماری اوتیسم و روش های درمان آن در کودکان

بیماری اوتیسم چیست؟ علائم بیماری اوتیسم و روش های درمان آن در کودکان

کودکی که سه سال یا بیشتر سن دارد اما توانایی برقراری ارتباط کلامی و تعامل با شما را مانند سایر کودکان نداشته باشد، از تعامل اجتماعی لذتی نمی برد مثلا ارتباط چشمی ضعیفی دارد و دوست دارد فقط به یک نقطه خیره شود یا مانند سایر کودکان بازی نمی کند و ساعت های طولانی فقط با یک وسیله بازی می کند، در پاسخ دادن به صدا ها دیر عکس العمل نشان دهد یا اصلا عکس العملی نداشته باشد و به سختی بتوانید با او ارتباط برقرار کنید و همچنین رفتارهای تکراری و ویژه دارد، درک مشخصی از محیط ندارد. به راستی چه اتفاقی برای این کودک افتاده است؟ چرا این علائم را دارد؟ چرا مانند سایر کودکان نیست؟ باید بدانید که این علائم می تواند از نشانه های بیماری اوتیسم باشد. تا دیر نشده است باید به پزشک مراجعه کنید تا کودک شما درمان شود زیرا این اختلال قابل درمان است. توصیه می شود برای به دست آوردن اطلاعات درباره ی اختلال اوتیسم و دانستن اینکه آیا فرزند شما به این بیماری دچار شده است یا نه، به مطالعه متن زیر بپردازید.  

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰

بیماری وسواس چیست؟ راه های درمان وسواس فکری و عملی

بیماری وسواس چیست؟ راه های درمان وسواس فکری و عملی

اگر شما هم پس از انجام یکسری کارها مثل قفل کردن در منزل، خاموش کردن لامپ ها، بستن شیرهای گاز منزل، خاموش کردن شعله اجاق گاز، کوک کردن ساعت و … مدام دچار شک و تردید می شوید که آیا درب منزل را قفل کرده ام یا خیر؟ ساعت را برای فلان ساعت کوک کرده ام یا خیر؟ و چندین بار به سراغ آن کار برگشته و مجددا انجام آن کار را چک می کنید و یا اینکه مدام نگران هستید که مبادا فلان اتفاق ناخواسته ( مثلا اینکه نگران در خانه نشسته اید و مدام در فکر این هستید که مبادا فرزندتان هنگام رفتن به مدرسه تصادف کند، مبادا همسرتان در نبود شما به شما خیانت می کند و این امر موجب می شود که شما در طول روز بارها و بارها و در فواصل زمانی کم با همسرتان تماس بگیرید تا موقعیت مکانی وی را چک کنید، مبادا چند روز پیش که به آرایشگاه رفته اید و هنگام اصلاح، صورت شما کمی خراشیده شده است مبادا آن تیغ قبلا استفاده شده و شما با این کار به بیماری هولناکی مبتلا شده اید ) رخ بدهد، به احتمال زیاد شما دچار وسواس شده اید. البته جای نگرانی نیست و در صورت اقدام برای رفع این اختلال، حتما مشکل شما حل خواهد شد و از این افکار مزاحم و آزار دهنده رها خواهید شد ولی چنانچه این مشکل را نادیده بگیرید و در جهت رفع این مشکل برنیایید در آینده نه چندان دور دچار عوارض ناشی از این اختلال خواهید شد. به دلیل اهمیت این موضوع این مقاله را به انواع وسواس اختصاص داده ایم چرا که وسواس اقسام گوناگونی دارد و در این مقاله به راه های شناخت ابتلا به انواع این اختلال، راه های درمان و عوارض ناشی از ابتلا به این اختلال خواهیم پرداخت.  

  • علی محمدی