مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

۳۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
آسیب های ناشی از تماشای تلوزیون بر کودکان
آسیب های ناشی از تماشای تلوزیون بر کودکان

اغلب خانواده ها از اینکه کودکشان ساعت ها در مقابل تلوزیون به تماشای کارتون ها و برنامه های کودکانه مینشیند خرسند هستند و مشکلی با این موضوع ندارند در واقع اگر برای آن ها هیچ برنامه ای نداشته باشیم پای تلوزیون روز خود را شب می کنند. بر اساس آمار های موجود امروزه بیشترین مخاطبان تلوزیون کودکان و نوجوانان هستند از این رو می توان گفت که نقش مهمی در ایجاد الگوهای رفتاری و ذهنی کودکان دارد. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که تماشای بیش از حد تلوزیون برای فرزندانمان آسیب ها و مضراتی هم دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال نوشتاری را تهیه کرده ایم که در آن به آسیب هایی که بر اثر تماشای بیش از حد و نامعقول تلوزیون کودکانمان را تهدید می کند می پردازیم همچنین شما عزیزان می توانید پس از مطالعه مطالب ارائه شده در صورتی که سوالاتی در این زمینه برایتان پیش آمد با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمای های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
اختلال یادگیری یا LD چیست؟
اختلال یادگیری یا LD چیست؟

اختلال یادگیری یا  Learning Disability  که به اختصار به آن LD گفته می شود به ضعف کودک در یکی از مهارت های پایه و مهارت های مرتبط تحصیلی منجر می شود. برای مثال کودک در همان سال های اولیه مدرسه در یادگیری ریاضی، خواندن و یا نوشتن دچار مشکل می شود و نمی تواند مانند سایر دانش آموزان براحتی یاد بگیرد. علیرغم اینکه کودک هیچ مشکلی از لحاظ هوشی ندارد و خودش تمایل زیادی به یادگیری دارد اما دچار مشکل در یادگیری می باشد و همین باعث می شود که موفقیت در تحصیل برای کودک عذاب آور باشد و دچار سرخوردگی و پایین آمدن اعتماد به نفس کودک شود. اغلب به این کودکان برچسب عقب مانده، کودن و امثال آن زده می شود. در حالیکه تمامی این برچسب ها اشتباه می باشد و اگر اختلال یادگیری به موقع تشخیص داده شود می تواند درمان شود فقط کمی حوصله و توجه از سوی والدین می تواند در درمان این اختلال نقش بسزایی داشته باشد. در ادامه ما به علل اختلال یادگیری و راهکارهای درمان آن می پردازیم و چنانچه بعد از مطالعه ی مطالب ارائه شده سوالی در این زمینه داشتید می توانید با مشاوران تلفنی مرکز مشاوره تلفنی رایکو تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند. 

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰


مشاوره ترک اعتیاد
مشاوره ترک اعتیاد

تعداد زیادی از افراد درگیر اعتیاد، درک و شناخت صحیحی از ترک آن ندارند. آنها این گونه فکر می کنند که پاکی از اعتیاد تنها به معنای قطع مصرف و یا اجتناب از رفتارهای معتاد گونه است. در صورتی که اعتیاد می تواند اثرات مخربی به روان و جسم فرد معتاد وارد کند که عوارض جبران ناپذیری برای خود و خانواده ی خود به همراه داشته باشد. فرد معتاد در ابتدا متوجه عوارض مواد مخدری که مصرف می کند نیست و به کشیدن آن ادامه می دهد تا زمانی که برای بدست آوردن مواد مخدر و پرداختن هزینه گزاف، مجبور به فدا کردن خانه، زندگی، خانواده و فرزندان خود می شود. سپس تنها، بی کس، بیمار، بی خانمان می ماند. دیگر خسته و درمانده می شود و ممکن است دست به خودکشی بزند. اینجاست که فرد معتاد نیاز فراوانی به کمک افراد دیگر دارد تا درمان شود. خوب است که بدانید اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است که قابل درمان است. برای انجام این کار باید توجه داشته باشید که ابتدا فرد معتاد خودش باید راضی به ترک اعتیاد باشد. پس تا زمانی که فرد معتاد نخواهد اعتیاد را ترک کند برای حمایت از او اقدامی نکنید، زیرا جز ناراحتی و درد سر فایده ی دیگری ندارد.  

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
اختلال اضطراب اجتماعی و درمان آن
اختلال اضطراب اجتماعی و درمان آن

شما جزء آن دسته از کسانی هستید که از حضور در جمع هراس دارید و یا فردی در اطرافیان شما وجود دارد و از این که در جمع های شلوغ و اجتماع قرار بگیرد احساس ناخوشایندی دارد ؟ اغلب مردم از اینکه در جمع حضور داشته باشند دچار اضطراب و خجالت می شوند. هراس اجتماعی امروزه یکی از متداول ترین اختلالات اضطرابی می باشد که می توان گفت پس از اعتیاد به الکل و افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات اضطرابی است، از این رو ما سعی کرده ایم نوشتاری را در قالب این موضوع برای شما عزیزان تهیه کنیم که در آن به توضیح اختلال اضطرابی و راه های درمان آن پرداخته ایم. شما عزیزان می توانید پس از مطالعه مطالب ارائه شده چنانچه سوالاتی در این زمینه داشتید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران با تجربه ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.  

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟
در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟

یکی از جلسات مهم قبل از ازدواج و عروسی مراسم روز خواستگاری و صحبت های آن است که دختر و پسری که تصمیم به ازدواج گرفته است از این فرصت می تواند بهترین استفاده را برای شناخت طرف مقابل خود کند. معمولا برای دختران و پسرانی که تا قبل از روز خواستگاری هیچ شناختی از یکدیگر ندارند و به صورت کاملا سنتی قصد ازدواج دارند فرصت خوبی است. حال بسیاری از این دختران و پسران نمی دانند در روز خواستگاری چه سوالاتی بپرسند و چه حرف هایی را در اولویت قرار دهند تا درباره ی آن ها صحبت کنند. برخی دیگر هم به پرسیدن سوالات درباره مسائل کوچکی از قبیل موسیقی مورد علاقه، غذای مورد علاقه، رنگ مورد علاقه و … بسنده می کنند. هر دو طرف یعنی هم دختر و هم پسر باید مهارت های گفتگو و اینکه درباره چه مسائلی صحبت کنند را باید بیاموزند که ما در این نوشتار سعی کرده ایم درباره ی سوالات شب خواستگاری و این که راجب چه مسائلی صحبت کنند اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم همچنین شما عزیزان چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس حاصل فرماید تا مشاوران ما با صبر و شکیبایی خود به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهند.  

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰


با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟
با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

ازدواج معقوله ای است که برای دختران و پسران دارای استرس زیادی می باشد از این جهت که چه کسی را انتخاب کنند؟ با چه کسی خوشبخت می شوند ؟ چه انتخابی داشته باشند تا در آینده از آن پشیمان نشوند ؟ تمام این سوالات می تواند ذهن دختر و پسر را که می خواهد تصمیم به ازدواج بگیرد را درگیر کند. یکی دیگر از مسائلی که در تصمیم گیری های ازدواج بسیار مهم می باشد این است که ازدواج صرفا برای فرار از اختلافات و دعواهای والدین، شرایط بد مالی و  موضاعاتی از این قبیل نباشد. این جمله که بعد از ازدواج به یکدیگر علاقمند می شوید، عشق به مرور زمان پیش می آید جملاتی است که برای همه ما آشنا می باشد ولی مسئله ای که وجود دارد این است که این همیشه صحت ندارد فقط زمانی می تواند این طور باشد که ازدواج با معیارهای درست و عاقلانه انجام شود. بسیاری از جوانان با توجه به طلاق های امروزه و زندگی های نا موفق ترس از ازدواج دارند به همین دلیل سعی می کنند از ازدواج فرار کنند و این پیش زمینه و تفکر را دارند که زندگی مجردی بسیار بهتر از متاهلی است . ما در این نوشتار سعی کرده ایم درباره ازدواج درست و اینکه چه کسانی می توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشد صحبت می کنیم، همچنین شما عزیزان می توانید بعد از مطالعه مطالب ارائه شده چنانچه سوالاتی در این زمینه  داشتید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.   

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰


علت کابوس دیدن کودکان چیست؟
علت کابوس دیدن کودکان چیست؟

چرخه خواب تمامی انسان ها چه بزرگسالان و چه کودکان شامل مراحل خواب سبک و خواب عمیق می شود به این صورت که فرد ابتدا وارد خواب عمیق می شود و سپس وارد خواب سنگین و سبک می شود که این چرخه در بزرگسالان ۹۰ دقیقه و در کودکان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. کابوس هایی که کودکان هر شب در خواب می بینند باعث نگرانی و احساس ناراحتی والدین آن ها می شود از این رو ما نوشتاری را تهیه کرده ایم که در آن به عواملی که باعث کابوس دیدن کودکان می شود و راهکارهای درمان کابوس های شبانه کودکان می پردازیم، همچنین شما عزیزان می توانید پس از مطالعه مطالب ارائه شده چنانچه سوالاتی در این زمینه داشتید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.  

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰


علل خوابگردی کودکان و درمان آن
علل خوابگردی کودکان و درمان آن

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که ساعتی پس از اینکه کودکتان به خواب رفته است او را در حال راه رفتن در خانه به صورت گیج و منگ ببینید؟ شاید در وهله اول زمانی که خانواده ها با این صحنه مواجه می شوند بترسند. امروزه مسئله خواب گردی در بین کودکان بسیار رایج شده است برخی از کودکان با رسیدن به سنین نوجوانی خود به خود درمان می شوند و همینطور اکثر کودکان هم این کار را به ندرت انجام می دهند. شاید بسیاری از والدین گمان کنند که برای حل این مشکل راهکاری وجود ندارد اما اینطور نیست والدین می توانند با انجام اقداماتی کودکانشان را که در هنگام خواب در خانه راه می روند را کنترل و ایمن نگاه دارند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از رفتارهای خواب گردی در کودکان می تواند خطرناک باشد مانند راه رفتن در بیرون از رخت خواب، رفتارهای ناشایست مانند باز کردن کمدها و ادرار کردن در آنجا را شامل شود. در این نوشتار ما درباره علل خوابگردی کودکان و راهکارهای درمان آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم چناچه شما پس از مطالعه تمامی مطالب فوق سوالاتی در این زمینه برایتان پیش آمد می توانید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی – رایکو – تماس حاصل فرمایید تا مشاوران متخصص ما به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهند.   

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
تاثیر موسیقی درمانی در کودکان اوتیسم
تاثیر موسیقی درمانی در کودکان اوتیسم

اختلال اوتیسم Autism نوعی اختلال رشدی می باشد که با رفتارها و ارتباطات کلامی که به صورت غیر طبیعی است مشخص می شود. علت اصلی این اختلال هنوز شناخته نشده است. طبق تحقیقات انجام شده این اختلال در پسران شایع تر از دختران می باشد. این اختلال بر روند رشد طبیعی مغز تاثیر می گذارد. امروزه یکی از روش های درمان کودکانی که مبتلا به اوتیسم هستند موسیقی درمانی می باشد زیرا موسیقی به این کودکان کمک می کند تا بین احساسات خود به هماهنگی و یکپارچگی برسند یا به نحوی می توان گفت که بین حس شنوایی و سایر احساسات در این کودکان با شنیدن موسیقی هماهنگی ایجاد می شود.واقعیتی که درباره کودکان اوتیسم وجود دارد این است که این کودکان جزایری کشف نشده از استعداد و هوش می باشند به این صورت که ممکن است در زمینه ریاضی و یا بویایی نشان دهد.در این نوشتار ما درباره موسیقی درمانی در کودکان اوتیسم اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم چنانچه شما پس از مطالعه مطالب ذیل سوالاتی در این باره داشتید می توانید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهند.   

  • علی محمدی
  • ۰
  • ۰
علل و راه های درمان خیال بافی در کودکان و بزرگسالان
علل و راه های درمان خیال بافی در کودکان و بزرگسالان

آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که در محل کار در حین انجام دادن کارهایتان ناگاه ذهن و فکرتان به سمت دیگر برود و درباره زندگی و خودتان خیال بافی می کنید؟ شاید اغلب شما این سوال برایتان پیش بیاید که علت اصلی و همچنین پس آیندهای این خیال بافی ها چیست؟ جالب است بدانید که این خیال بافی ها حتی برای دقایقی می تواند به عنوان زنگ تفریح کوتاه مدتی باشد که  می تواند عملکرد ذهن را برای انجام کارهای پیچیده تقویت کند. در این نوشتار ما سعی می کنیم در رابطه با خبال بافی و راه های درمان خیال بافی مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و چنانچه شما پس از مطالعه مطالب ارائه شده سوالاتی در این زمینه داشتید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.   

  • علی محمدی