مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

  • ۰
  • ۰
درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان
 درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان با مشاوران رایکوتماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۵۹۷۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

 

بدون شک ، گرایش های جنسی انسان یکی از مهم ترین مباحث در زمینه روانشناسی است که همواره مورد مطالعه و توجه بوده است. افزایش روز افزون انحرافات جنسی و تاثیر آن بر تمام جوانب زندگی موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد و می بایست کلیه راهکار های لازم برای درمان این نوع ناهنجاری را به کار بست.

یکی از این گرایش های جنسی ، همجنس گرایی است که فرد نسبت به همجنس خود ، احساس و تمایل جنسی دارد. در این حالت ، فرد هیچ علاقه ای به جنس مخالف خود نداشته و حتی احساس تنفر پیدا می کند. این گرایش در زنان نیز مشاهده می شود که عشق ، احساس و تمایلات جنسی زن به یک زن دیگر معطوف است این گرایش را در اصطلاح لزبین می‌نامند.

درمان همجنس گرایی زنان به دلیل اهمیت نقش زن در جامعه و خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر فردی دچار این نوع ناهنجاری باشد ضروری است تحت مراقبت درمانی یک سکس تراپیست متعهد قرار بگیرد ، یا این که تا فراهم شدن زمینه مراجعه به پزشک ، این مقاله را مطالعه نماید.

همجنس گرایی چیست؟

همجنس گرایی یا هموسکشوالیتی یک نوع انحراف جنسی است که فردی دارای تمایلات روانی ، عاطفی و به خصوص جنسی ، نسبت به هم جنس خود باشد. این در حالی است که همین فرد چنین گرایشی را به جنس مخالف خود ندارد. البته صرفا به دلیل علاقه به جنس موافق و در حالی که به جنس مخالف نیز گرایشی وجود داشته باشد همجنس گرایی گفته نمی شود. همجنس گرایی می تواند به صورت ژنتیکی و یا اکتسابی باشد که درمان همجنس گرایی اکتسابی راحت تر می باشد.

درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

تعریف همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

همجنس گرایی زنان از جمله اختلالات جنسی درمان پذیر به شمار می رود. در هر فردی ، تمایلات جنسی تعیین کننده گرایش فرد به جنس مخالف و یا همجنس خود می باشد. در صورتی که این فرد دارای تربیت صحیح ، محیط سالم و شرایط مناسب خانوادگی باشند ، به صورت طبیعی ، جهت گیری فرد به سمت جنس مخالف خود خواهد بود که به آن جهت گیری مستقیم می گویند به جز در مواردی که فرد دارای مشکل ژنتیکی یا هورمونی باشد. به این ترتیب، محیط ناسالم، تربیت غلط، عزت نفس پایین و تجربیات ناخوشایند باعث ایجاد همجنس گرایی در زنان خواهد بود.

تفاوت همجنس گرایی و هم جنس بازی چیست؟

در بیشتر موارد همجنس گرایی را مترادف همجنس بازی تلقی می کنند که این کاملا اشتباه است. این دو لغت دارای معنی و تعریف مجزا بوده و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. همجنس گرایی همانطور که از بار معنایی این لغت پیداست به معنای گرایش و یک نوع کشش جنسی ذاتی می باشد که معمولا این احساس و گرایش در فطرت فرد واقع شده است. اما در همجنس بازی و همانطور که از بار معنایی آن مشخص استیک نوع بازی یا تفنن نسبت به جنس موافق خود است که برای رفع نیازهای جنسی به عنوان یک روش در برخی افراد استفاده می گردد.

علت های بروز همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

دلایل بروز همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان
علت های بروز همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

۱- داشتن تجربیات بد و ناخوشایند در دوران کودکی مانند مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن و یا دیدن رابطه جنسی پدر و مادر می تواند احتمال همجنس گرایی زنان را بیشتر کند.

۲- تجربه داشتن رابطه جنسی در دوران کودکی و نوجوانی با همجنس خود ، به دلیل معاشرت با برخی افراد ناباب نیز یک عامل برای تحریک همجنس گرایی زنان می باشد.

۳- برخی دیگر از زنان به علت ناامید شدن از ازدواج و برقراری ارتباط با جنس مخالف ، پس از تلاش های ناموفق ، در نتیجه برای جبران این شکست ، به ارتباط با همجنس گرایش پیدا می کنند.

۴- عدم اعتقاد به دین و مذهب و بی بند و باری فرد و خانواده نیز در ایجاد همجنس گرایی در زنان ، تاثیر گذار است.

۵- نبود فضا و اتاق های خصوصی و کافی در محیط خانواده به این صورت که همه اعضاء خانواده در یک محل استراحت کنند و یا اتاق دخترهای خانواده مشترک باشد می تواند در بروز تمایلات همجنس خواهانه موثر باشد.

۵- ایجاد تصورات اشتباه در زنان نسبت به مردها مثلا این که تمام مردها دروغگو و خیانت کار هستند می تواند از عوامل همجنس گرایی زنان محسوب شود.

درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

یکی از دلایل تقویت و افزایش این گونه گرایش های جنسی سخت شدن درمان همجنس گرایی یا ناتوانی اغلب درمان گران برای درمان همجنس گرایی زنان یا انحرافاتی از این قبیل می باشد. برخی دیگر از افراد نیز ، گرایش جنسی خود را یک سلیقه جنسی دانسته و اعتقادی به درمان ندارند. این در حالی است که بسیاری از افرادی که دارای تمایلات همجنس گرایانه بوده اند ، با تصمیمی که برای درمان داشته اند توانسته اند درمان شوند.

برای درمان همجنس گرایی زنان ، روش های درمانی بسیاری وجود دارد که از آن جمله می توان به مراجعهروان پزشکی و روش های درمانی روانشناسی مانند رفتار درمانی و شناخت درمانی اشاره کرد که در درمان این انحرافات جنسی بسیار موثر هستند. یکی دیگر از روش های بسیار موثر هیپنوتیزم درمانی و یا هیپنو تراپی است که البته ضروری است در کنار این روش و برای حصول نتایج بهتر از مشاوره روانشناسی و روان درمانی نیز برای درمان همجنس گرایی زنان و سایر اختلالات استفاده شود.

بهترین روش های درمان همجنس گرایی زنان

برای درمان همجنس گرایی زنان ، بهتر است قبل از انجام هر نوع دستورالعملی به یک پزشک روانشناس مراجعه کنید چرا که انجام برخی معاینات و آزمایش ها برای سنجش میزان ترشح غدد درون ریز بسیار مهم است. ترشحات غیر عادی غدد درون ریز باعث افزایش گرایش به همجنس می شود. در صورت وجود این ترشحات غیر نرمال ، پزشک با تجویز دارو می تواند این مشکل را برطرف نماید. برخی از افراد ، از مراجعه به پزشک و درمیان گذاشتن مشکل خود امتناع کرده و خجالت می کشند. به این افراد توصیه می شود که به این مشکل هم ، مانند دیگر مشکلات نگاه کنند و به هیچ وجه از دریافت مشاوره جنسی در این زمینه خجالت نکشند ، درمان همجنس گرایی زنان در صورت تمایل و اقدام جدی برای ترک آن ، قابل درمان است.

پس از مراجعه به پزشک می توانید برخی از راهکارهای ارائه شده در این زمینه را نیز انجام دهید که موارد ذیل هم از جمله این راهکارها برای درمان همجنس گرایی زنان می باشد :

بی توجهی به تمایلات همجنس گرایانه

به ذهنیت هایی که در مورد تمایل به همجنس ایجاد می شود ، بی توجه باشید و هیچ گاه این تلقین را در خودتان ایجاد نکنید که علاقه ای به جنس مخالف نداشته و یا این که به جنس موافق خود علاقه مند هستید. چرا که این تصورات مانع هر نوع تلاش و پیشرفت برای تغییر می شود. در واقع این موضوع یک نوع طرز تفکر است که باعث بروز این نوع رفتار می شود و شما می توانید با مقداری تلاش این مساله را رفع نمایید.

کنترل ذهن

اولین اقدام برای درمان همجنس گرایی زنان کنترل کردن ذهن و افکار می باشد. تلاش کنید افکار خود را تحت کنترل درآورده و برخی از فکرهای آلوده و همجنس خواهانه را از خود دور کنید. برای این که این افکار هوس آلود در فکر و ذهن شما پرورش داده نشوند باید سعی کنید که بیشتر در جمع خانواده و دوستان بمانید و از تنها ماندن بپزهیزید چرا که هجوم این نوع فکرها اغلب در تنهایی ایجاد می شوند.

دوری از موقعیت های آلوده

درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

مسلما برخی محیط ها و مکان ها برای فرد می تواند باعث بروز افکار و اعمال همجنس گرایانه شود. بهتر است از قرار گرفتن در این مکان ها و موقعیت ها که تداعی کننده این نوع اندیشه های آلوده است به شدت خودداری کنید. همچنین ارتباط خود را با دوستان و افرادی که شما را به طرف این نوع رفتار و افکار دعوت می کنند ، قطع کنید.

افزایش ارتباطات و روابط سالم

در میان تمام افرادی که در اطراف شما هستند مانند دوستان ، اقوام ، خانواده ، همکلاسی و… سعی کنید با بهترین آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنید و یا این که به همراه افرادی که مطمئن هستید از سلامت اخلاق برخوردار هستند به انجام برخی برنامه های مفرح و ورزشی بپردازید. مثلا می توانید در مواقعی که تنها هستید ، یک برنامه گردش با دوست خود بریزید و یا این که به کوه یا سینما بروید.

برنامه ریزی و پرکردن تمام اوقات خود

داشتن برنامه ریزی برای اوقات فراغت به منظور درمان همجنس گرایی زنان
برنامه ریزی و پرکردن تمام اوقات خود

کار کردن و برنامه ریزی برای اوقات بیکاری و تنهایی، از بهترین روش ها برای درمان همجنس گرایی زنان و مردان محسوب می شود. برای رهایی از این رفتار انحرافی می بایست تمام سعی خود را به کار ببندید که اوقات خود را با انجام اموری همچون مطالعه، کار کردن، گردش، ورزش و یا حتی ادامه تحصیل پر کنید و برای تمام ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی داشته باشید.

توجه به آثار و عواقب همجنس گرایی

تمایل انسان به طور طبیعی به سمت جنس مخالف است و هرنوع اعمالی که باعث انحراف این تمایل طبیعی شود ، یک نوع بیماری به حساب می آید. از دست دادن احساسات و تمایلات طبیعی در انسان باعث تاثیر بر روح و جسم می شود. به این ترتیب ممکن است افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ، دارای ضعف در قوای جنسی و یا سرد مزاجی باشند.

هیپنوتراپی

برخی مواقع برای رفع یک مشکل یا اختلال روانی ، ممکن است تمامی روش های درمانی موجود امتحان گردد اما با این وجود نتیجه دلخواه حاصل نشود. مثلا علی‌رغم انجام دارو درمانی و مشاوره های روانشناسی، ممکن است نتوانیم از رفتار و اعمال وسواس گونه رها شویم و یا شرکت در جلسه های تقویت اعتماد به نفس و روان درمانی ، برای رفع کم رویی یا کمبود اعتماد به نفس نتیجه بخش نباشد.

برخی تمایلات انحرافی مانند همجنس گرایی نیز علی رغم تلاش برای رفع آن ممکن است با موفقیت همراه نباشد. به این ترتیب می توان گفت که منشاء اغلب افکار ، هیجانات و رفتار ما ریشه در ضمیر ناخودآگاه داشته و از آن جایی که آگاه به ضمیر ناخودآگاه خود نیستیم قادر به کنترل آن ها نخواهیم بود.

 هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی ابزاری قوی و موثر در تخلیه احساسات و هیجانات ناهنجار از ضمیر ناخودآگاه افراد می باشد. درمان همجنس گرایی زنان با استفاده از هیپنوتراپی ، روشی با سرعت بهبود زیاد و روند درمانی بسیار ساده است. بیمار در هنگام مراجعه برای درمان ، دارای وسواس فکری شدید نسبت به همجنس خود می باشد که با رفع این وسواس ، تمایلات همجنس گرایانه فرد نیز بسیار کاهش یافته و این تمایلات به سمت جنس مخالف افزایش می یابد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه درمان همجنس گرایی زنان ، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در مرکز مشاوره خانواده رایکو از سراسر کشور ارتباط برقرار نمایید.

 

درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

نکات مهم برای درمان همجنس گرایی زنان

۱- داشتن آگاهی و امید

افرادی که دچار همجنس گرایی هستند ابتدا می بایست نسبت به عواقب و عوارض این نوع رفتار آگاهی کافی داشته باشند ، سپس به درمان اقدام کنند. روانشناس در ابتدا اطلاعاتی صحیح درباره مضرات و عواقب این عمل در اختیار آن ها قرار می دهد و سپس آن ها را به تغییر در تمایلاتشان تشویق می کند.

معمولا اغلب افرادی که تصمیم به درمان این بیماری می گیرند ، افرادی هستند که علاوه بر آگاهی از وضعیت خود احساس رضایت ندارند. پس از صحبت با روانشناس و ریشه یابی این مشکل ، فرد تلاش می کند از نظر روحی و جسمی با این تمایل مبارزه کند. قدم اصلی برای درمان همجنس گرایی زنان و مردان در جامعه ، صبر و حوصله و اعتقاد به درمان پذیر بودن و امید به داشتن یک زندگی سالم همانند سایر افراد می باشد.

۲- نقش تلقین در درمان همجنس گرایی زنان

تلقین مثبت از بهترین راهکارهای درمان همجنس گرایی زنان و سایر بیماری های روانی و یا جسمانی است. تلقین می تواند به زبان نیاوردن گرایشات همجنس خواهانه باشد و یا بیان جملات و افکار دارای انرژی مثبت که کمک بسیار زیادی برای مبارزه با همجنس گرایی محسوب می شود.

۳- استفاده از افکار بیزار کننده برای درمان همجنس گرایی

یکی از نکات بسیار تاثیر گذار در درمان همجنس گرایی زنان استفاده از افکار انزجار آور و بیزار کننده است ، به این معنی که عامل تحریک همجنس گرایی در فرد ، به دلیل هم زمانی با عامل بیزار کننده ، قدرت خود را از دست می‌دهد. روش کار به این صورت خواهد بود که یک وضعیت بیزار کننده و منزجر را با شروع افکار همجنس گرایی همراه کنید و به این ترتیب ، لذت و قدرت این رفتار را کاهش دهید. به این صورت و به تدریج گرایش های همجنس گرایانه خاموش خواهند شد.

مثلا هرگاه احساس کردید که افکار همجنس خواهانه به ذهن شما هجوم آورده در همان لحظه ، یکی از زشت‌ترین و انزجار آورترین اتفاقاتی که از آن ها بیزار هستید را مجسم کنید در این صورت لذت این افکار کمرنگ می شود و با چندین بار تمرین ، هرگاه احساس تمایل شدید به همجنس گرایی داشتید ، آن اتفاق ناخوشایند نیز تداعی خواهد شد و به این ترتیب اعمال و افکار آلوده همجنس گرایی و همجنس خواهی نیز برای شما انزجار آور می شود.

تقویت اراده

مهم ترین اقدام برای درمان همجنس گرایی زنان ، تقویت اراده است. داشتن اراده ای قوی برای کنترل این رفتار ناهنجار و ناشایست می بایست مورد توجه قرار بگیرد. به این صورت دست یابی به موفقیت ها و حذف موانع زندگی بسیار ساده و آسان خواهد شد. با وجود ارائه تمامی موارد فوق برای درمان همجنس گرایی ، رعایت چارچوب های اخلاقی در زندگی و برقراری ارتباط با خدا ، مانع از بروز مشکلات اخلاقی و انحرافات جنسی می گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان با مشاوران رایکوتماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۵۹۷۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

منبع : درمان همجنس گرایی و همجنس بازی در زنان

  • ۹۸/۰۵/۲۷
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی