مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

  • ۰
  • ۰


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آیا با نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه آشنا هستید؟ با مشاوران رایکوتماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور ۷۰۷۰۵۰۰۹-۰۲۱
تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۵۹۷۸
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

“مصرف شیشه” که یکی از مواد مخدر بسیار خطرناک می باشد ، حتی با یک بار امتحان باعث می شود ، شخص به آن اعتیاد پیدا کند. شیشه ، تغییرات شیمیایی در عملکرد مغز به وجود می آورد که باعث بروز اختلالات رفتاری و روانی در فرد می شود و نام دیگر آن کریستال ، آیس و تینا می باشد که در دسته ی روانگردان ها قرار می گیرد. مصرف این ماده مخدر روانگردان ، باعث می شود که فعالیت و تحرک فرد افزایش یافته و سبب افزایش انرژی و توان بدنی او می شود که همین لذت های کاذب فرد را به مصرف مجدد آن تشویق می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده ، مصرف شیشه قسمت شادی آور مغز را تحریک می کند و با اثراتی که بر روی مغز می گذارد باعث می شود که فرد به مصرف مجدد آن ادامه دهد. علائم و نشانه های مصرف ماده مخدر شیشه باعث می شود تا خانواده ها و اطرافیان بتوانند اعتیاد شخص را تشخیص داده و به او کمک کنند. باور غلطی که امروزه اغلب مردم دارند این است که گمان می کنند شیشه مخدر نیست و مصرف کننده می تواند به راحتی آن را ترک کند ، به همین دلیل در باشگاه ها و ورزشگاه ها جهت کاهش وزن از آن استفاده می کنند.


فردی که شیشه مصرف می کند چه علائم و نشانه هایی دارد؟

اعتیاد به معنای بروز وابستگی فیزیولوژیکی و روانی و همچنین افراط در مصرف می باشد. مواد مخدری که باعث به هم خوردن تعادل هورمونی در مغز می شود با دو نشانه فیزیکی و رفتاری در شخص قابل مشاهده است که نشانه های رفتاری باعث تغییر در میزان شادی فرد و همچنین نوسانات رفتاری در طول روز می شود و نشانه های فیزیکی و جسمانی ناشی از مصرف ممکن است ، حتی بعد از گذشت یکسال از مصرف در فرد قابل مشاهده نباشد. در این بخش از مطلب هر یک از نشانه های رفتاری و جسمی ، مصرف شیشه را شرح می دهیم. همچنین می توانید برای مطالعه مطلب عوارض مصرف شیشه و راهکارهای ترک آن بر روی لینک کلیک نمایید.

آیا با نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه آشنا هستید؟

علائم رفتاری مصرف شیشه

شخص مصرف کننده شیشه ، به این ماده وابسته شده است و همین وابستگی و اعتیاد باعث می شود که تغییرات بسیاری در رفتار وی نمایان شود ، این تغییرات گاهی به قدری حاد است که خانواده و اطرافیان فرد متوجه آن می شوند. برخی از نشانه های رفتاری را می توان ، افسردگی ، پرخاشگری ، بدبینی ، خشم و نداشتن تمرکز دانست. افرادی که به مصرف شیشه وابسته شده اند از رفتار های دیگران برداشت های نادرستی دارند و به دلیل توهماتی که ناشی از مصرف مواد در آن ها به وجود می آید از واقعیت دور می شوند و معتقد هستند صداها و چیزهایی که در عالم توهم می بینند وجود دارد و بر صحت گفته های خود پافشاری می کنند.

یکی دیگر از علائم رفتاری این افراد این است که گمان می کنند تحت تعقیب هستند: شخصی که نسبت به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کرده است ، دائما درباره وسایل خانه ی خود این تصورات را دارد که از طریق آن ها تحت تعقیب و کنترل توسط دیگران است و تمامی رفتار ها و حرکاتش مورد شنود و بررسی قرار گرفته است. به همین دلیل ممکن است تمامی وسایل های برقی خانه از جمله ، تلوزیون ، تلفن و … را بشکند و یا درون مبل ، کانال کولر و رخت خواب ها را بگردد.

مصرف طولانی مدت این ماده مخدر باعث می شود که فرد با خانواده خود رفتار های پرخاشگرایانه داشته باشد ، زیرا مصرف این ماده روان گردان باعث می شود تا شخص گمان کند تمامی تصورات و توهماتش واقعیت دارد به همین دلیل اگر کسی بخواهد خلاف همه ی آن ها را به او بگوید ، به شدت با او رفتار می کند و همین دلایل باعث می شود تا خانواده های مصرف کنندگان شیشه ، همواره آسیب ها و صدمات بسیاری را ببینند.

علائم دیگری از قبیل: مصرف مقدار زیادی آب آشامیدنی در طول روز ، افزایش میل به انزوا و تنهایی ، در دانشجویانی که به شیشه اعتیاد پیدا کرده اند ، افت تحصیلی و در افرادی که شاغل هستند افت در انجام کارهایشان ، فراموشی ، کاهش احساس مسئولیت نسبت به خانواده ، از بین رفتن عواطف و احساسات فرد ، از جمله نشانه های رفتاری شخص مصرف کننده می باشد.

علائم جسمانی مصرف شیشه

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم مصرف شیشه علاوه بر علائم رفتاری ، شامل علائم جسمانی از قبیل خراب شدن دندان ها ، گشاد شدن مردمک چشم ها ، مشکلات گوارشی ، افزایش قدرت جسمی ، بوی بد دهان ، کم اشتهایی و بی خوابی می شود. بارز ترین و مهم ترین نشانه های جسمانی به شرح ذیل می باشد.

  • کاهش اشتها در این افراد به وضوح دیده می شود. شخص مصرف کننده گاها ممکن است برای چند روز هیچ اشتها و میلی به خوردن غذا نداشته باشد به همین دلیل دچار افت وزن چشمگیری می شود.
  • افراد مصرف کننده شیشه به دلیل توهمات ، رفتارهای پرخاشگرانه و خود زنی هایی که می کنند ، در صورت و بدنشان زخم های بسیاری به وجود می آید.
  • اختلالات خواب یکی دیگر از مشکلات و نشانه های جسمانی ناشی از مصرف مواد می باشد. به دلیل نداشتن خواب منظم ، زیر چشم های این افراد گود می افتد ، ممکن است چندین روز بیدار بمانند و یا اگر خوابشان ببرد با کوچکترین اتفاق در اطراف خود سریعا از خواب بیدار می شوند.
  • قدرت جسمانی شخص مصرف کننده افزایش می یابد ، به طوری که به تنهایی می تواند کارهای فیزیکی دشواری که در گذشته قادر به انجام آن نبوده را به تنهایی انجام دهد.
  • دندان های فردی که نسبت به شیشه اعتیاد پیدا کرده است ، خراب می شود ، به مرور زمان تیره و سپس می ریزد.
آیا با نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه آشنا هستید؟

ترشح سروتونین ، نور اپی نفرین و دوپامین در سیناپس های مغز با سوء مصرف شیشه افزایش می یابد و باعث تحریک سلول های مغز می شود.

نشانه ها و علائم سوء مصرف شیشه

علاوه بر نشانه های جسمانی و رفتاری مصرف شیشه که به آن ها اشاره کردیم سوء مصرف این ماده مخدر خطرناک ، باعث بروز پیامدهای ذیل می شود.

  • ادامه پیدا کردن استفاده از ماده مخدر شیشه باعث از کار افتادن مغز می شود که در نتیجه فرد دائما در توهمات خود زندگی می کند.
  • یکی از پیامدهای بزرگ مصرف شیشه ، ترس و فرار اطرافیان از فرد مصرف کننده می باشد که به مرور زمان اطرافیان او را طرد می کنند.
  • شخص مصرف کننده ممکن است علاوه بر خود زنی ، به اطرافیان و خانواده خود آسیب برساند.
  • این افراد به جهت مصرف شیشه ریسک انجام کارها و رفتار های خطرناک را به دست می آورند که ممکن است منجر به مرگ و یا بروز حوادث ناگوار برای اطرافیان و یا خود شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آیا با نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه آشنا هستید؟ با مشاوران رایکوتماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور ۷۰۷۰۵۰۰۹-۰۲۱
تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۵۹۷۸
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : آیا با نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه آشنا هستید؟

مصرف ترامادول چه آسیب ها و عوارضی دارد؟ - مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر - عوارض مصرف شیشه و راهکارهای ترک آن - عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن - درباره ماده مخدر گل(ماری جوآنا) چه می دانید؟ - بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به ماده مخدر گل چیست؟ - انواع راهکارهای درمان و کاهش استرس - عوامل و راهکارهای افزایش انگیزه در زندگی - عوارض بی خوابی شبانه چیست - عوارض قرص های خواب آور چیست؟ - معرفی قرص های خواب آور قوی - زبان بدن چیست؟ - زبان بدن زنان و مردان - ۱۴ نشانه بسیار مهم اوتیسم کودکان - آیا با نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه آشنا هستید؟ -

  • ۹۷/۱۰/۰۱
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی