مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

  • ۰
  • ۰

سوالات مشاوره قبل از ازدواج
سوالات مشاوره قبل از ازدواج

اقدام و تصمیم گیری برای ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر شخصی می باشد به همین دلیل آموزش دیدن و یاد گرفتن مهارت هایی که به تصمیم گیری درست ما کمک کند اهمیت زیادی دارد. مشاوره ی پیش از ازدواج می تواند کمک شایانی در این زمینه به دختر و پسری که تصمیم به ازدواج گرفته اند کند. مشاوره پیش از ازدواج به این معنی نیست که ما یک جواب آری یا خیر از مشاور بشنویم، بلکه مشاور سعی می کند شما را در جریان مشکلات و سختی های راهی که پیش گرفته اید قرار دهد تا شما یاد بگیرید که در مواقعی که با این مشکلات مواجه شدید چگونه این مسئله را حل کنید. این مسئله را باید در نظر بگیرید که همسر شما در یک خانواده با فرهنگ و عقاید متفاوت بزرگ شده است و شما باید یاد بگیرید که با وجود این تفاوت ها چگونه زندگی خوبی را برای خودتان بسازید. اغلب زوج هایی که تصمیم به ازدواج می گیرند از اهمیت و ضرورت مشاوره قبل از ازدواج آگاه نیستند و باخودشان می گویند که ما کاملا یکدیگر را می شناسیم و نیازی به مشاور نداریم اما هستند زوج هایی که قبل از اقدام به ازدواج برای شناخت بهتر همدیگر تصمیم می گیرند که از یک مشاور خوب کمک بگیرند.در ادامه ی مطلب ما بطور مختصر راجب اهمیت و ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، سوالات مهم قبل از ازدواج و مشکلاتی که ممکن است زندگی مشترک شما را تهدید کند صحبت می کنیم.  

نحوه ی انجام مشاوره ی قبل از ازدواج چگونه است ؟

قبل از هر چیزی باید یک مشاور خوب انتخاب کنید. بهتر است به یک روانشناس بالینی که تخصص مشاور پیش از ازدواج دارد مراجعه کنید.جلسات مشاوره ی پیش از ازدواج بصورت فردی و زوجی صورت می گیرد . هر دو طرف باید در جلسات مشاوره صداقت داشته باشند زیرا مشاور قرار نیست هیچ کدام از صحبت های ما را به طرف مقابل بگوید. مشاور در جلسات از آزمون ها و تست های پیش از ازدواج استفاده می کند و با توجه به جواب تست های انجام شده به یک سری از خصوصیات هر دو طرف دست می یابد. هدف شما از این مشاور انتخاب صحیح و مناسب همسر خود برای یک عمر زندگی است پس باید به تمامی صحبت های مشاور گوش بدهید و به سوالاتی که از شما می پرسد با صداقت جواب بدهید. این را باید در نظر داشته باشید که قرار نیست مشاور به شما بگوید که ازدواج کنید یا خیر هدف مشاور فقط آشنا کردن شما با مشکلات پیش رو است.  مشاوره خانواده


در جلسه ی مشاوره چه چیزهای را بگویم؟

اگر جلسه ی مشاوره بصورت زوجی است و شما در حضور همسرتان نمی توانید یکسری از مسائل را بیان کنید بهتر است از گفتن آن خودداری کنید. و آنرا در فرصتی مناسب با مشاور خود در میان بگذارید، لازم نیست تمامی مسائل خانوادگی خود را بازگو کنید، فقط اگر مطلب و موضوعی است که فکر می کنید ممکن است باعث بروز مشکل در آینده شود را بیان کنید.

بهترین زمان مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج چه زمانی است؟

بهترین زمان مراجعه به مشاوره نه زمانی است که دو نفر مدت زیادی را باهم بودند و علاقه و احساسی بین آنها شکل گرفته است و نه زمانی است که هنوز هیچ صحبتی با یکدیگر نداشته اند. بهترین  زمان برای مراجعه به مشاور زمانی است که دو نفر حداقل ۱۰ ساعت با یکدیگر راجب مسائل مختلف صحبت کرده اند.

 

معمولا تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج ۶ تا ۱۰ جلسه می باشد که اگر جلسات مشاوره خوب پیش برود نهایت ۳ تا ۴ جلسه ۱٫۵ ساعتی کافی است، اما اگر لازم باشد که مشاور درباره ی ریسک های این ازدواج صحبت کند تعداد جلسات را بیشتر می کند.

 

شاید برای خیلی از شما سوال باشد که می شود جلسه ی مشاوره را بصورت فردی انجام داد یا خیر؟

این مسئله وجود دارد که گاها یکی از طرفین به مشاور مراجعه کند این موضوع هیچ ایرادی ندارد اما گاها پیش می آید که یکی از زوجین در محل کار یا از طریق دوست و آشنایی به یک مشاور مراجعه می کند و طرف دیگر به یک مشاور دیگر این موضوع باعث می شود که در تصمیم گیری های دو نفر مشکل بوجود بیاید از این رو بهتر است هر دو نفر به یک مشاور مراجعه کنند تا مشاور صحبت های هر دو آنها را بشنود و زوجین را برای تصمیم گیری درست راهنمایی کند. 

آیا انجام تست های قبل ازدواج موثر است یا خیر ؟

 تست هایی که مشاوران پیش از ازدواج در جلسه ی مشاوره از زوجین می گیرند می تواند برای شناخت دو طرف به مشاور کمک شایانی کند. برای مثال مشاور با انجام تست های روانشناسی متوجه می شود که یکی از زوجین درونگرا است، احساسات خود را نمی تواند بیان کند، خلوت و تنهایی را دوست دارد و … در مقابل طرف دیگر برون گرا می باشد، جمع های شلوغ و دوستانه را دوست دارد و احساسات خود را به راحتی بیان میکند و … حال وظیفه ی مشاور این است که دو طرف را با این تفاوت ها آشنا کند تا این تفاوت ها باعث بروز مشکلات در آینده نشوند.گاهی مشاور از طریق همین تست های روانشناسی به یک سری از مسائل دست پیدا می کند که ناچار می شود به طرفین بگویید که شما فعلا آمادگی فکر کردن به ازدواج را ندارید، سپس مشکل فرد را حل کند و فرد را آماده کند برای اینکه به ازدواج درست و عاقلانه فکرکند.

عوامل موثر بر ازدواج:

عوامل موثر بر ازدواج دو دسته می باشد، یکی عوامل پیش بینی کننده ازدواج و دیگری عوامل حمایت کننده ی ازدواج. برای مثال شخصی همه ی نکات مثبت ازدواج را دارد، اعم از: لحاظ موقعیت شغلی، استقلال مالی، تحصیلات و دیگر مواردی که جزء فاکتورهای مهم ازدواج است اما با انجام تست ها و مراجعه به مشاور قبل از ازدواج مشخص می شود که این فرد دارای اختلال روانی است در این صورت ابتدا باید این مسئله ی جدی و مهم را با کمک یک روانشناس حل کند سپس به ازدواج فکرکند و اقدام کند. 

در نهایت:

شاید بسیاری از کسانی که به مشاور مراجعه می کنند بعد از اینکه مشاور تمامی مشکلات پیش آمده و ریسک های موجود را به آنها می گوید در آخر باز هم از روی احساسات تصمیم به ازدواج می گیرند و چشم خود را بروی مشکلات می بنند همین افراد در آینده با مشکلاتی مواجه می شوند که مشاور پیش از ازدواج ریسک های این مشکلات را به آنها بازگو کرده بود پس پیشنهاد می شود که اگر به مشاور پیش از ازدواج مراجعه می کنید حتما به گفته های مشاور برای تصمیم گیری بهتر و ساختن زندگی خوب و پر از آرامش اهمیت بدهید و چناچه مشکلی در این زمینه داشتید می توانید با مشاوران تلفنی رایکو تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در این مورد در اختیارتان قرار بدهند. 

منبع : سوالات مشاوره قبل از ازدواج

بیماری وسواس چیست؟ راه های درمان وسواس فکری و عملی - بیماری اوتیسم چیست؟ علائم بیماری اوتیسم و روش های درمان آن در کودکان - سوالات مشاوره قبل از ازدواج - سوالات مشاوره قبل از ازدواج

  • ۹۷/۰۶/۲۰
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی