مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

  • ۰
  • ۰
در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟
در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟

یکی از جلسات مهم قبل از ازدواج و عروسی مراسم روز خواستگاری و صحبت های آن است که دختر و پسری که تصمیم به ازدواج گرفته است از این فرصت می تواند بهترین استفاده را برای شناخت طرف مقابل خود کند. معمولا برای دختران و پسرانی که تا قبل از روز خواستگاری هیچ شناختی از یکدیگر ندارند و به صورت کاملا سنتی قصد ازدواج دارند فرصت خوبی است. حال بسیاری از این دختران و پسران نمی دانند در روز خواستگاری چه سوالاتی بپرسند و چه حرف هایی را در اولویت قرار دهند تا درباره ی آن ها صحبت کنند. برخی دیگر هم به پرسیدن سوالات درباره مسائل کوچکی از قبیل موسیقی مورد علاقه، غذای مورد علاقه، رنگ مورد علاقه و … بسنده می کنند. هر دو طرف یعنی هم دختر و هم پسر باید مهارت های گفتگو و اینکه درباره چه مسائلی صحبت کنند را باید بیاموزند که ما در این نوشتار سعی کرده ایم درباره ی سوالات شب خواستگاری و این که راجب چه مسائلی صحبت کنند اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم همچنین شما عزیزان چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی، رایکو تماس حاصل فرماید تا مشاوران ما با صبر و شکیبایی خود به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهند.  

اهمیت سوالات جلسه ی خواستگاری

بسیاری از دختران و پسران هیچ گونه اطلاعات و آگاهی راجب این که در مراسم خواستگاری چه سوالاتی از طرف مقابل خود بپرسند و همچنین راجب چه چیزهایی صحبت کنند ندارند و برخی از اهمیت صحبت های جلسه خواستگاری آگاه نیستند. با توجه به صحبت هایی که در جلسه خواستگاری بین دختر و پسر انجام می شود دو طرف می توانند راجب تفاوت ها و ویژگی های فردی و خانوادگی یکدیگر مطلع شوند و تصمیمی عاقلانه بگیرند از این هم دختر و هم پسر قبل از مراسم خواستگاری لیستی از سوالات مهمی که باید راجب آن با طرف مقابل خود صحبت کنند را تهیه کنند. 

لیست برخی از سوالات مهم جلسه خواستگاری

در این بخش ما نمونه هایی از سوالاتی که در جلسه خواستگاری باید پرسیده شود را بیان می کنیم اما باید توجه داشته باشید که صرفا نباید فقط این سوالات پرسیده شود بلکه این سوالات نمونه هایی است برای این که ذهن شما باز شود و متوجه شوید که چه نوع سوالاتی باید از طرف مقابل خود بپرسید. در ذیل برخی از این سوالات را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

انگیزه فرد از ازدواج چیست؟سوال مهمی که باید پرسیده شود انگیزه ی فرد از ازدواج کردن است زیرا بسیاری از دختران و پسران به اصرار خانواده ها راضی به ازدواج می شوند و هیچ علاقه و میلی به ازدواج ندارد و یا دختر یا پسری برای این که از خانواده اش جدا شود تصمیم به ازدواج می گیرد باید توجه داشته باشید که هم وابستگی زیاد به خانواده و هم جدا شدن و فاصله گرفتن از خانواده می تواند مسئله ی مهمی باشد که یک پیش آگاهی منفی از فرد به شما می دهد.

سن، شغل و تحصیلات :برای برخی از دختران و پسرانی که تصمیم به ازدواج می گیرند اختلاف تحصیلات مسئله بسیار مهمی است از این رو مراسم خواستگاری بهترین موقعیت برای صحبت کردن راجب این موضوع می باشد. شما می توانید راجب درآمد و همچنین وضعیت مالی سوال بپرسید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.سن فرد هم سوال دیگری است که که دو طرف باید راجب آن از طرق مقابل خود سوال بپرسند .

چه انتظاراتی از طرف مقابل خود دارید:سوال دیگری که باید در لیست سوالات خود از طرف مقابلتان قرار دهید این است که از طرف مقابل بپرسید چه انتظارات و خواسته هایی از همسر خود در زندگی مشترک دارد. زیرا این موضوع که رفتار ها و خواسته هایتان با یکدیگر جور شود می تواند باعث بهتر شدن زندگیتان شود.

نظر او را راجب زندگی مستقل و یا مشترک با خانواده ها بپرسید:اگر شما فردی هستید که دوست دارید مستقل و دور از خانواده ها زندگی کنید باید راجب این موضوع در جلسه خواستگاری صحبت کنید و از او بپرسید که نظرش را راجب اینکه دوست دارد زندگی مشترک یعنی با خانواده خود داشته باشد یا زندگی مستقل را به شما بگوید.

زیبایی ظاهری چه مقدار برایش اهمیت دارد؟راجب این موضوع که فرد مقابل چه مقدار زیبایی ظاهر برایش اهمیت دارد صحبت کنید از او بپرسید اگر روزی به هر دلیلی نقض ظاهری در شما به وجود بیاید باز هم شما را دوست خواهد داشت یا خیر ؟ البته پاسخ دادن صادقانه به این سوال شهامت بالایی می خواهد. 

هدف هایت در زندگی چیست؟ از طرف مقابلتان بخواهید راجب هدف هایش در آینده و زندگی برای شما توضیح دهد از او بخواهید این هدف بندی ها را اولویت بندی کرده و درباره آن ها صحبت کند. 

مشکل روحی و جسمی :باید در جلسه خواستگاری و به هنگام صحبت کردن با طرف مقابلتان صداقت داشته باشید اگر بیماری روحی یا جسمی دارید که از نظر ظاهری در شما مشخص نیست باید این موضوع را اطلاع دهید زیرا این  فرد قرار است شما را به عنوان همسر خود انتخاب کند دانستن این موضوع می تواند به تصمیم گیری او کمک کند. 

مسائل دینی:موضوع بسیار مهم دیگری که باید راجب آن در مراسم خواستگاری صحبت کنید مسائل مذهبی و عقاید فرد است زیرا از لحاظ دینی هم کفو بودن از اساس زندگی مسالمت آمیز می باشد. می توانید درباره حلال و حرام، محرم و نامحرم و … از طرف مقابل خود سوال بپرسید. 

پرسش درباره علاقه به فرزند داشتن و نحوه تربیت آن:درباره اهمیت داشتن فرزند و اینکه نحوه تربیت فرزندان برای او مهم است یا خیر سوال بپرسید زیرا گاها ممکن است یکی از ذو طرف علاقه شدیدی به فرزند داشته باشد در این صورت اگر در زندگی مشترک نتوانند صاحب فرزند شوند و به دلیل همین موضوع مشکلات و ناراحتی های بسیاری در زندگی مشترک شان به وجود آید.

در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟

سوالاتی که در بالا برخی از آن ها را بیان کردیم می تواند جزء سوالات مهمی باشد که هم دختر و هم پسر می توانند از آن ها در مراسم خواستگاری خود استفاده کنند. مسئله دیگری که وجود دارد این است که دو طرف باید در جلسه خواستگاری صداقت داشته باشند به علاوه سوالات جلسه ی خواستگاری با توجه به معیار ها و ملاک های هر شخصی فرق می کند و نمونه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم برای کسانی که نمی دانند چه سوالاتی برای مراسم خواستگاری اهمیت دارد و باید راجب چه چیزهایی صحبت کنند می تواند پیش زمینه ای باشد تا بدانند راجب چه چیزی صحبت کنند. 

منبع : در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟

مرکز مشاوره خانواده تلفنی - رایکو - بیماری وسواس چیست؟ راه های درمان وسواس فکری و عملی - بیماری اوتیسم چیست؟ علائم بیماری اوتیسم و روش های درمان آن در کودکان - سوالات مشاوره قبل از ازدواج - انواع ترس در کودکان و علائم و راه کارهای درمان آن - عوامل موثر پرخاشگری و راهکارهای کنترل آن - آسیب و پیامدهای استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و اینترنت - دلایل بروز لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان و درمان آن - تکنیک های یادگیری زبان بدن - اختلال دو قطبی چیست ؟ - افسردگی پس از زایمان - قانون جذب عشق چیست؟ - تک فرزندی، مزایا و معایب آن - راهکارهای تقویت امید به زندگی - طلاق عاطفی چیست؟ - روش های موثر برای غلبه بر استرس سخنرانی - تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی - علائم بیش فعالی و درمان آن - علائم و آسیب های بلوغ زودرس در دختران و پسران - علل شکاک بودن همسر - آسیب های دروغ و راه های درمان دروغگویی - مصرف ترامادول چه آسیب ها و عوارضی دارد؟ - عوامل و صدمات ناشی از حسادت - دلایل و علت همجنس گرایی - علائم کمبود اعتماد به نفس در نوجوانان و راه های تقویت آن - انواع سبک های فرزندپروری - دلایل و عوامل موثر بر همسرگریزی - دلایل شب ادراری در کودکان - بررسی شخصیت افراد درونگرا و برونگرا - دلایل عصبانیت خانم ها در دوران قاعدگی - دلایل پرحرفی در کودکان چیست؟ - با سوالات جنسی کودکان چگونه برخورد کنیم؟ - تفاوت و ویژگی های زنان و مردان - عوامل موثر بر استرس در محیط کار چیست؟ - علل و راه های درمان خیال بافی در کودکان و بزرگسالان - تاثیر موسیقی درمانی در کودکان اوتیسم - علل خوابگردی کودکان و درمان آن - علت کابوس دیدن کودکان چیست؟ - با چه کسانی نباید ازدواج کرد - در مراسم خواستگاری چه سوالاتی پرسیده شود؟

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی