مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی رایکو

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره کودک و نوجوان ، ازدواج و طلاق ، مشاوره جنسی به صورت تلفنی

  • ۰
  • ۰


دلایل عصبانیت خانم ها در دوران قاعدگی
دلایل عصبانیت خانم ها در دوران قاعدگی
عصبانیت، استرس های بی دلیل و افسردگی از حالات روحی می باشد که در دوران قاعدگی و حتی در برخی از خانم ها بعد از آن به سراغ آنها می آید. می توان گفت که هر ماه برای خانم ها به دو قسمت تقسیم می شود، دو هفته ای که بی حوصله و عصبانی هستند و دو هفته ای که حالشان خوب است البته شدت این موضوع در خانم ها متفاوت است. اغلب خانم ها از یک هفته مانده به دوران قاعدگی شان دچار این تغییرات در خلق و خو و رفتار خود می شوند که در گاهی موارد این علائم به قدری شدید است که زندگی فرد را دچار اختلال می کند حال ما در این نوشتار در مورد دلایل بروز چنین حالات و رفتاری در زمان دوران قاعدگی و نحوه برخورد صحیح با خانم ها در طول پریود یا همان قاعدگی توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم و به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه فرمایید و چناچه سوالاتی در این باره داشتید با مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو تماس حاصل فرمایید تا مشاوران کتخصص ما در این باره به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهند.   

چگونه اختلال سندرم پیش از قاعدگی را تشخیص دهیم ؟

برای تشخیص این اختلال حداقل باید پنج نشانه از نشانگان ذیل یک هفته قبلا از قاعدگی در فرد مشاهده شود.

  • تغییرات خلقی در فرد که همراه با گریه کردن های بی دلیل و زیاد می باشد. 
  •  احساس اضطراب، بی قراری و تنش زیاد 
  • احساس خواب آلودگی، خستگی و فقدان انرژی
  • احساس درد عضله و مفصل 
  • احساس نا امیدی، غمگینی و یا کوچک شدن (حقارت)
  • تغییرات قابل مشاهده ای که در اشتهای فرد به وجود می آید به این صورت که یا تمایل به خوردن غذاهای خاص دارد و یا اشتها برای زیاد خوردن دارد 
  • اشکال در تمرکز فرد، بی خوابی و یا پر خوابی 
  • خشم و افزایش پیدا کردن تعارض های بی فردی 
  • از دیگر نشانگان می توان به نشانه های جسمانی مانند ورم پستان، احساس تورم، سردرد و یا افزایش وزن اشاره کرد.
  • همچنین در برخی موارد ممکن است این ناراحتی ها همراه با افکار خودکشی در فرد باشد.

معمولا ریشه بسیاری از عصبی بودن ها افسردگی و یا اضطراب است.

نکاتی که باید به آنها توجه داشت:

  • باید مقدار خواب فرد به صورت تنظیم شده باشد. 
  • نباید در این دوران فشار فیزیکی و روانی زیادی بر بدن وارد شود. 
  • دوش گرفتن با آب سرد و نوشیدن آب سرد در این دوران توصیه نمی شود.
  • سعی کنید دو یا سه لیوان بیش از حد معمول آب مصرف کنید. 

راهکارهای کاهش تغییرات خلقی در دوران قاعدگی چیست؟

برای کاهش تغییرات خلقی که در دوان قاعدگی خانم ها با آن روبرو می شوند راهکارهایی ارائه شده است که ما به برخی از آنها می پردازیم.

کنترل کردن قندخون:یکی از مواردی که در خلق و خوی فرد تاثیر می گذارد نوسانات قند خون می باشد. به طور طبیعی نوسانات هورمونی قبل از قاعدگی در تمامی زنان به وجود می آید ولی در بین آنها کسانی که نشانگان پیش از قاعدگی دارند، نوسانات قند خون در آنها شدیدتر می شود. 

کافئین مصرف نکنید:استفاده از نوشیدنی هایی که کافئین دارند از جمله ( چای، قهوه ) هر چند که به فرد انرژی می دهد ولی از طرفی باعث می شود خلق و خوی فرد بهم بریزد زیرا به دلیل وجود شکر و کافئین در آنها باعث به وجود آمدن نوسانات خلقی و نوسانات هورمونی می شود. می توان مصرف این نوشیدنی ها را کاهش داد و در عوض از چای سبز که دارای آنتی اکسیدان است استفاده کرد. 

استفاده از غذاهای سرشار از آهن:بسیاری از خانم ها به دلیل کم خونی و خونی که در این دوران از بدنشان خارج می شود احساس خستگی و کمبود انرژی می کنند که بهترین راه برای حل این مشکل در این دوران استفاده از غذاهایی است که آهن زیادی در آنها وجود دارد مانند استفاده از لوبیا، آجیل، اسفناج، تخم مرغ و غلات سبوس دار و حتی در برخی موارد استفاده از قرص آهن پیشنهاد می شود. 

دوش گرفتن با آب گرم:حمام کردن با آب گرم می تواند باعث آرامش شود همینطور می توانید به لیفتان مقداری روغن بابونه و یا عصاره گل یاس اضافه کنید و به روی پوستتان بکشید این کار باعث بیشتر شدن آرامش می شود، البته برای داشتن خلق و خوی آرام می توانید در باقی روزهای ماه هم این کار را انجام دهید و آنرا صرفا محدود به دوران قاعدگی خود نکنید 

ورزش کنید:داشتن علائم و نشانگان بیش از قاعدگی و یا داشتن افسردگی در حال حاظر دلیل بر این نمی باشد که شما ورزش نکنید و ورزش را کنار بگذارید، اتفاقا داشتن فعالیت های بدنی می تواند استرس را در شما کمتر کند تا شما با مسائل به آرامی برخورد کنید. سعی کنید برخی از ورزش های هوازی را در برنامه خودتان قرار دهید که از جمله این ورزش ها و تمرینات هوازی شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی می باشد.

دلایل عصبانیت خانم ها در دوران قاعدگی

می توانید بیش از قاعدگی با پزشک مشورت کنید و از ویتامین های B6 و E استفاده کنید تا از تنش های شما کم شود از جمله غذاهایی که دارای ویتامین B6 می باشد: سیب زمینی، موز، عدس است، همچنین جوانه گندم سرشار از ویتامین E می باشد.   

آقایان چگونه در این دوران همسران خود را درک کنند؟

اغلب اوقات درک این موضوع برای آقایان که همسرانشان در دوران قاعدگی چه احساسی دارند بسیار سخت می باشد و واقعا نمی دانند که باید چه رفتاری در این دوران داشته باشند که ما در ادامه برای اینکه در این دوران آقایان بتوانند فردی منطقی و با ملاحظه باشند و حمایت بیشتری از همسر خود داشته باشند نکاتی را مطرح می کنیم.

  • در انجام کارها به همسرتان کمک کنید، اگر همسرتان کارهای کوچکی در خانه دارد که باید انجام دهد شما می توانید آنها را انجام دهید، کاراهایی از قبیل شستن لباس ها و ظرف ها و … شما با این کار کمی از استرس های همسرتان را کم می کنید. 
  • مسئله بعدی این است که آقایان باید بدانند که در دوران قاعدگی چه اتفاقاتی برای خانم ها می افتد. طبیعتا هیچ مردی نمی تواند خودش را جای خانمی قرار دهد تا متوجه شود که داشتن عادت ماهیانه چه حسی دارد ولی می تواند درباره علائم آنها اطلاعاتی را کسب کند تا همسر خود را بهتر درک کند. خانم ها در دوران قاعدگی ممکن است دچار دل دردهای خفیف، جزئی و یا بسیار شدید و برخی از آنها دچار خستگی، خواب آلودگی و سردرد شدید می شوند. ابلته ممکن است این علائم در خانم ها متفاوت باشد و یا در برخی از آنها هیچ علائمی وجود نداشته باشد. 
  • آقایان باید در زمان دوران قاعدگی همسر خود حرف هایی بزنند که همسرشان احساس کند که در زمان عادت ماهیانه هم مانند روزهای دیگر زیبا، جذاب و باهوش است این کار باعث می شود که اعتماد به نفس همسرشان بالا برود و حس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. 
  • کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید، و از اینکه در زندگیتان است خوشحال هستید. به او بگویید اگر چه دور از شما دور است ولی همچنان شما او را دوست دارید با او تماس بگیرید و از جملاتی از قبیل اینکه تو بسیار زیبا و فوق العاده هستی استفاده کنید شاید باورتان نشود ولی این کارها و جملات تاثیر بسیار مثبتی در همسرتان دارد.

مرکز مشاوره خانواده تلفنی - رایکو - بیماری وسواس چیست؟ راه های درمان وسواس فکری و عملی - بیماری اوتیسم چیست؟ علائم بیماری اوتیسم و روش های درمان آن در کودکان - سوالات مشاوره قبل از ازدواج - انواع ترس در کودکان و علائم و راه کارهای درمان آن - عوامل موثر پرخاشگری و راهکارهای کنترل آن - آسیب و پیامدهای استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و اینترنت - دلایل بروز لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان و درمان آن - تکنیک های یادگیری زبان بدن - اختلال دو قطبی چیست ؟ - افسردگی پس از زایمان - قانون جذب عشق چیست؟ - تک فرزندی، مزایا و معایب آن - راهکارهای تقویت امید به زندگی - طلاق عاطفی چیست؟ - روش های موثر برای غلبه بر استرس سخنرانی - تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی - علائم بیش فعالی و درمان آن - علائم و آسیب های بلوغ زودرس در دختران و پسران - علل شکاک بودن همسر - آسیب های دروغ و راه های درمان دروغگویی - مصرف ترامادول چه آسیب ها و عوارضی دارد؟ - عوامل و صدمات ناشی از حسادت - دلایل و علت همجنس گرایی - علائم کمبود اعتماد به نفس در نوجوانان و راه های تقویت آن - انواع سبک های فرزندپروری - دلایل و عوامل موثر بر همسرگریزی - دلایل شب ادراری در کودکان - بررسی شخصیت افراد درونگرا و برونگرا - دلایل عصبانیت خانم ها در دوران قاعدگی
  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی